Gratis seminar: LinkedIn Social Selling (UDSOLGT)

DTU Science Park inviterer i samarbejde med Blue Business indenfor i Søhuset Konferencecenter til seminar om social selling, hvor du kan få vigtig indsigt i, hvordan LinkedIn kan bruges som et centralt værktøj til at opdage og skabe dialog med potentielle kunder.

Med DTU Science Park i ryggen er Søhuset Konferencecenter skabt til at være samlingssted, hvor innovatører, erhvervsledere, investorer og forskere kan mødes og dele synspunkter, idéer og perspektiver. Dette event er det første i en række i efteråret 2020, som særligt henvender sig til virksomhederne i vores nærmiljø.

Hvad er social selling?

Frem for, at du som salgsperson sidder og laver kold canvas opkald, fungerer social selling som en metode og et mindset, der strategisk arbejder med at skabe indsigter og muligheder ved at dyrke relationer 1:1 til mulige kunder som en del af salgsprocessen, typisk på LinkedIn. Det er derfor forskelligt fra social media marketing, der taler til mange mennesker på én gang. Social selling handler i stedet om at finde potentielle kunder online ved at afkode deres signaler og engagere dem og give dem værdi i løbet af deres købsproces. Gennem succesfuld anvendelse af social selling som strategi bliver dit produkt/løsning deres logiske førstevalg.

Vigtige takeaways:

  • Introduktion til salg via sociale kanaler herunder forskellen mellem ”traditionelt” salg og online salg.
  • Kunderejsen og hvordan engagement via sociale medier hjælper med at udbygge relationer yderligere.
  • Gængse misforståelser omkring salg via sociale medier.
  • Er din profil på LinkedIn gearet til salg via sociale kanaler?
  • God praksis for salg online – fra indledende dialog til afdækning af behov til lukning af ordren.
  • Færdigheder online salgsansvarlige skal kunne bestride.
  • Salg via sociale medier: High tech – Tia Technology case.
  • Salg via sociale medier: Biovidenskab – Roche case.
  • Værktøjer og platforme som understøtter marketing og salg
  • LinkedIn-communities

Oplægsholdere:

Hans Christian Bothmann, Partner at Blue Business.

Morten Kornerup, Co-founder and partner of  Blue Business A/S.

 

Sidste tilmeldingsfrist er den 7. september kl. 15.00.

Tilmeld dig her

 

Covid-19 forholdsregler

Vores gæsters sikkerhed er en topprioritet, og vi overholder myndighedernes anbefalinger.
Håndsprit og mundbind vil være til rådighed ved eventen. Vi opfordrer til at bruge mundbind, hvis der netværkes.